Stadgar

Föreningens stadgar utgör grunden i Brf Äppeblomma och beskriver hur föreningens verksamhet ska bedrivas samt hur ansvarsfördelningen ser ut mellan föreningen resp. varje enskild medlem. Här återfinns även information ex. medlemskap, motioner inför årsmöte, röstningsregler, styrelsens sammansättning, andrahandsuthyrning etc. Brf Äppelblommans medlemmar antog våren 2017 nya stadgar som är anpassade efter den senaste lagstiftningen liksom till föreningens behov.

Som ett led i att föreningen ska kunna sköta det underhåll som krävs på såväl kort- som lång sikt så avsätts varje år pengar i en underhållsfond. De avsatta medlena grundar sig i den underhållsplan som styrelsen upprättat under våren 2015 och som framöver kommer att uppdateras på årsbasis.